مالزی - آرمن ساروخانیان: لحظاتی پس از پنجمین پنالتی کره‌جنوبی که به صعود این تیم به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا و حذف تیم ملی ایران انجامید، امیر قلعه‌نویی با چهره‌ای گرفته وارد کنفرانس مطبوعاتی شد.

او جملاتش را با تبریک به کره آغاز کرد و ادامه داد: « از تک تک بچه‌ها تشکر می‌کنم. آنها همه خواسته‌های مرا پیاده کردند. اگر کسی مقصر باشد، من هستم نه بازیکنان و نه سایر اعضای کادر فنی».

سرمربی تیم‌ملی دلیل اصلی شکست را بدشانسی در زدن ضربات آخر و همچنین پنالتی‌ها عنوان کرد، در حالی که ایران از اواسط نیمه دوم به دفاع رفت و به نظر می‌رسید که منتظر ضربات پنالتی است. قلعه‌نویی گفت: «موقعیت‌های زیادی در نیمه اول داشتیم، ولی در زدن ضربات آخر بدشانس بودیم. پنالتی تنها به شانس بستگی دارد.»

سرمربی تیم‌ملی در مورد تعویض‌هایش در جریان بازی گفت: «نیروی هاشمیان تخلیه شده بود و ترجیح دادیم یک مهاجم تازه‌نفس را به زمین بفرستیم. بنابراین ورود عنایتی، یک تعویض هجومی بود. طالب‌لو هم در تمرینات روزهای اخیر، 17 پنالتی مهار کرده بود. او با مهار یک پنالتی وظیفه‌اش را انجام داد.»

قلعه‌نویی در مورد نفرات زننده ضربات پنالتی اینگونه توضیح داد: «انتخاب نفرات براساس تمرینات بود. به علاوه 3 نفر از بزرگان تیم از زدن ضربات پنالتی انصراف دادند و منطقی نبود که به آنها پنالتی می‌دادیم. رسول خطیبی هم در تمرینات پنالتی‌های خوبی زده بود.»

کد خبر 27210

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز